Πως να καταλάβετε αν πάσχετε από προστατίτιδα-συμπτώματα

prostatitis4

Η προστατίτιδα είναι μια επώδυνη πάθηση που ταλανίζει άνδρες όλων των ηλικιών και δηλώνει πως υπάρχει φλεγμονή στον προστάτη. Η διάγνωσή της είναι αρκετά δύσκολη να γίνει, μιας και τα συμπτώματα όχι μόνο ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο της προστατίτιδας και τον οργανισμό, αλλά μπορεί να είναι κοινά με άλλες παθήσεις. Παρακάτω θα δούμε σύμφωνα με τον τύπο της προστατίτιδας, τα συμπτώματα που σε κάθε περίπτωση πρέπει να σας οδηγήσουν στον Ουρολόγο-Ανδρολόγο για έγκαιρη διάγνωση.

Στην οξεία βακτηριακή προστατίτιδα, τα συμπτώματα είναι έντονα και αιφνίδια. Ο ασθενής παρατηρεί:

• Πυρετό και ρίγη
  • Πόνο χαμηλά στη μέση αλλά και στα γεννητικά όργανα
  • Συχνοουρία και δυσουρία
  • Πόνο και αίσθηση καύσου κατά την ούρηση

Στη χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα, ο ασθενής παρουσιάζει συμπτώματα ουρολοίμωξης με εξάρσεις και υφέσεις. Τα συμπτώματα μοιάζουν να υποχωρούν, ο ασθενής νιώθει καλύτερα για λίγο και μετά τα συμπτώματα επανέρχονται και στην καλλιέργεια τα βακτήρια είναι τα ίδια.

Η χρόνια προστατίτιδα ή χρόνιο πυελικό άλγος όπου η αιτιολογία δεν έχει να κάνει με κάποιο βακτήριο, είναι και η συχνότερη μορφή προστατίτιδας. Οι άνδρες που πάσχουν από χρόνιο πυελικό άλγος παρατηρούν πόνους στις περιοχές του ουρογεννοποιητικού συστήματος. Δηλαδή:

• Στα γεννητικά όργανα
  • Στην κύστη
  • Κατά την ούρηση
  • Κατά τη σεξουαλική επαφή
  • Κατά την εκσπερμάτιση

Τα συμπτώματα εμφανίζονται και υποχωρούν ανεξαρτήτως θεραπείας

prostatitis2

Στην περίπτωση της ασυμπτωματικής προστατίτιδας, όπως είναι εμφανές και από τον χαρακτηρισμό, δεν έχει συμπτώματα. Αυτό που παρουσιάζει είναι αυξημένα λευκά αιμοσφαίρια στο σπερματικό και το προστατικό υγρό, κάτι το οποίο ανακαλύπτεται στον άνδρα έπειτα από έλεγχο στειρότητας ή καρκίνου του προστάτη.

Αν λοιπόν παρατηρείτε ένα ή και περισσότερα από τα συμπτώματα που περιγράφονται παραπάνω, μη χάνετε χρόνο, επισκεφθείτε το γιατρό σας για μία σωστή διάγνωση και ξεκινήστε θεραπεία άμεσα. Η σύγχρονη ιατρική είναι εξοπλισμένη με νέες τεχνικές για την καταπολέμηση της προστατίτιδας, σε όποιον τύπο και αν ανήκει.