Στυτική δυσλειτουργία (Σ.Δ.)

erectile dysfunction

Στυτική δυσλειτουργία είναι η αδυναμία επίτευξης ή και διατήρησης της στύσης. Όταν δεν συμβαίνει συχνά, δεν αποτελεί πρόβλημα, αν όμως είναι συχνό φαινόμενο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην αυτοπεποίθηση στη σχέση σας αλλά και να είναι προπομπός κάποιας πάθησης που ίσως ακόμα δεν έχει εκδηλώσει άλλα συμπτώματα.

Τα συμπτώματα της στυτικής δυσλειτουργίας περιλαμβάνουν:

• Αδυναμία επίτευξης στύσης
  • Αδυναμία διατήρησης της στύσης
  • Μειωμένη σεξουαλική επιθυμία

Αιτίες

Η σεξουαλική διέγερση του άνδρα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που περιλαμβάνει τον εγκέφαλο, τις ορμόνες, τα συναισθήματα, την ψυχολογία, τα νεύρα, τους μυς και τα αιμοφόρα αγγεία. Οποιοδήποτε πρόβλημα που αφορά αυτούς τους τομείς μόνο του ή και συνδυαστικά, μπορεί να προκαλέσει στυτική δυσλειτουργία. Για παράδειγμα, αν υπάρχει μία πάθηση η οποία επιβραδύνει την σεξουαλική σας ανταπόκριση, αυτό μπορεί να προκαλέσει άγχος για τη διατήρηση της στύσης και αναπόφευκτα επιδεινώνει τη στυτική λειτουργία. Επομένως τα αίτια της στυτικής δυσλειτουργίας μπορεί να είναι φυσικά, ψυχολογικά ή και συνδυαστικά.

Φυσικά αίτια στυτικής δυσλειτουργίας

Στις φυσικές αιτίες της στυτικής δυσλειτουργίας μπορούμε να αναφέρουμε τις παρακάτω:

• Καρδιακές ασθένειες
  • Φραγμένα αιμοφόρα αγγεία
  • Υψηλή χοληστερίνη
  • Υπέρταση
  • Διαβήτης
  • Παχυσαρκία
  • Νόσος του Πάρκινσον
  • Σκλήρυνση κατά πλάκας
  • Λήψη φαρμάκων
  • Κάπνισμα
  • Νόσος Περονί
  • Χρήση αλκοόλ ή ουσιών
  • Διαταραχές ύπνου
  • Προστατίτιδα
  • Χειρουργικές επεμβάσεις ή τραυματισμοί στην ευρύτερη περιοχή της πυέλου

erectile

Ψυχολογικά αίτια στυτικής δυσλειτουργίας

• Κατάθλιψη ή άλλες ψυχικές ασθένειες
  • Στρες
  • Προβλήματα στη σχέση
  • Χαμηλή αυτοεκτίμηση

Πότε πρέπει να επισκεφθείτε γιατρό

Αν παρατηρείτε διαταραχές στη στύση σας (είτε στην επίτευξη, είτε στη διατήρησή της) ή και στην εκσπερμάτισή σας (πρόωρη ή καθυστερημένη), αν αντιμετωπίζετε κάποια από τις προαναφερθείσες παθήσεις (είτε σωματικές, είτε ψυχολογικές) το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας. Ένα πλήρες ιστορικό και μία σειρά εξετάσεων θα δώσουν απαντήσεις στις απορίες και λύση στο πρόβλημά σας.