Τι είναι η προστατίτιδα;

prostate

Ο όρος προστατίτιδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο διαταραχών του ανδρικού ουροποιητικού συστήματος. Πρόκειται για τη φλεγμονή του προστάτη και σύμφωνα με τη διάγνωση μπορούμε να διακρίνουμε 5 τύπους:

1. Οξεία βακτηριακή προστατίτιδα

Η φλεγμονή αυτή προκαλείται από βακτήρια τα οποία μεταφέρονται μέσω της σεξουαλικής επαφής ή μέσω του αίματος. Τα συμπτώματα παρουσιάζονται αιφνίδια και περιλαμβάνουν πυρετό, ρίγη, αδυναμία καθώς και συχνουρία-δυσουρία.

1. Χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα

Τα ίδια βακτήρια ευθύνονται και για την χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα, όταν η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι αρκετή για να τα μειώσει, οπότε και η φλεγμονή υποτροπιάζει παρουσιάζοντας εξάρσεις και υφέσεις.

1. Χρόνια μη βακτηριακή προστατίτιδα

Γνωστή και ως πυελικό άλγος, τα αίτια της φλεγμονής αυτής δεν είναι σαφή ενώ τα συμπτώματα παρουσιάζουν συχνές υποτροπές.

1. Ασυμπτωματική φλεγμονώδης προστατίτιδα

Αυτή η προστατίτιδα δεν παρουσιάζει συμπτώματα και η διάγνωσή της γίνεται συνήθως τυχαία, μετά από εξέταση του ασθενή για άλλους λόγους.

Τα συμπτώματα της οξείας βακτηριακής προστατίτιδας περιλαμβάνουν πυρετό, ρίγη, αδυναμία καθώς και συχνουρία-δυσουρία.

Στη χρόνια προστατίτιδα, βακτηριακή και μη, τα συμπτώματα είναι τα εξής:

• Συχνουρία-δυσουρία-αίσθηση καύσου κατά την ούρηση
  • Πόνος στους όρχεις, στη βουβωνική χώρα και στο περίνεο
  • Πόνος κατά τη σεξουαλική επαφή και την εκσπερμάτιση
  • Στυτικές δυσλειτουργίες

Θεραπεία

Η θεραπεία της προστατίτιδας με βακτηριακά αίτια περιλαμβάνει λήψη αντιβίωσης. Το σκεύασμα που θα χρησιμοποιηθεί έχει να κάνει με το βακτήριο που έχει προκαλέσει τη φλεγμονή, ενώ παράλληλα χορηγούνται αναλγητικά για την ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Στην περίπτωση της χρόνιας μη βακτηριακής προστατίτιδας, που είναι και ο πλέον συχνός τύπος προστατίτιδας, μέχρι πρότινος η θεραπεία βασιζόταν στη μακροχρόνια χρήση αντιβιοτικών και αντιφλεγμονωδών, που στόχο είχαν να μετριάσουν τα συμπτώματα. Σήμερα η σύγχρονη ιατρική διαθέτει νέες μεθόδους για την αντιμετώπισή της.

Η προστατίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σταδιακά ή αιφνίδια, να υποχωρήσει άμεσα ή να υποτροπιάσει. Σε κάθε περίπτωση, ο θεράπων ιατρός είναι αυτός που θα κρίνει το σχήμα θεραπείας που θα ακολουθηθεί αναλόγως της διάγνωσης.