Χρόνια Προστατίτιδα

Αντιμετώπιση με Κρουστικά Κύματα

Τα αποτελέσματα είναι εμφανή από τις πρώτες κιόλας εφαρμογές για τους περισσότερους ασθενείς και αυτό συντελεί στην άμεση αποκατάσταση της ψυχολογίας και της κοινωνικότητας του.

Με τον όρο προστατίτιδα χαρακτηρίζεται ένα σύνολο διαταραχών του ανδρικού ουροποιητικού συστήματος. Όπως πόνο ή γενικότερη δυσκολία κατά την ούρηση και την εκσπερμάτιση, καθώς και πόνους στην πυελική περιοχή. Πόνοι που δυσκολεύουν την ζωή του άνδρα, επηρεάζοντάς τον τόσο σωματικά, αφού μπορεί να είναι τόσο έντονοι σε σημείο που να τον καθιστούν σχεδόν ανάπηρο, όσο και ψυχολογικά μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των πασχόντων εκδηλώνει σημάδια κατάθλιψης.

Στην περίπτωση της χρόνιας προστατίτιδας, μιλάμε για μία φλεγμονή η οποία σπάνια (10% των περιπτώσεων) οφείλεται σε βακτήριο (βακτηριακή), ωστόσο η ακριβής αιτία της δεν μπορεί να προσδιοριστεί. Και επειδή ακριβώς στο 90% των περιπτώσεων, δεν είναι βακτηριακή, υπάρχει μεταβλητή ανταπόκριση σε αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη και αυτό οδηγεί στην αναζήτηση εναλλακτικών μορφών θεραπείας.

Η σύγχρονη ιατρική, παρέχει στον ασθενή μία νέα θεραπευτική επιλογή η οποία σε ποσοστό 65% αντικατέστησε την κλασική φαρμακευτική αγωγή. Η νέα αυτή επιλογή λέγεται θεραπεία με Κρουστικά Κύματα χαμηλής έντασης και η αποτελεσματικότητά της έγκειται στο γεγονός ότι αυξάνουν τους αγγειογενετικούς παράγοντες, βελτιώνοντας έτσι και την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή της πυέλου.

Πρόκειται για τη φλεγμονή του προστάτη και σύμφωνα με τη διάγνωση μπορούμε να διακρίνουμε 5 τύπους:

1. Οξεία βακτηριακή προστατίτιδα
Η φλεγμονή αυτή προκαλείται από βακτήρια τα οποία μεταφέρονται μέσω της σεξουαλικής επαφής ή μέσω του αίματος. Τα συμπτώματα παρουσιάζονται αιφνίδια και περιλαμβάνουν πυρετό, ρίγη, αδυναμία καθώς και συχνουρία-δυσουρία.

2. Χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα
Τα ίδια βακτήρια ευθύνονται και για την χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα, όταν η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι αρκετή για να τα μειώσει, οπότε και η φλεγμονή υποτροπιάζει παρουσιάζοντας εξάρσεις και υφέσεις.

3. Χρόνια μη βακτηριακή προστατίτιδα
Γνωστή και ως πυελικό άλγος, τα αίτια της φλεγμονής αυτής δεν είναι σαφή ενώ τα συμπτώματα παρουσιάζουν συχνές υποτροπές.

4. Ασυμπτωματική φλεγμονώδης προστατίτιδα
Αυτή η προστατίτιδα δεν παρουσιάζει συμπτώματα και η διάγνωσή της γίνεται συνήθως τυχαία, μετά από εξέταση του ασθενή για άλλους λόγους.

Τα συμπτώματα της οξείας βακτηριακής προστατίτιδας περιλαμβάνουν πυρετό, ρίγη, αδυναμία καθώς και συχνουρία-δυσουρία.

Στη χρόνια προστατίτιδα, βακτηριακή και μη, τα συμπτώματα είναι τα εξής:

• Συχνουρία-δυσουρία-αίσθηση καύσου κατά την ούρηση
  • Πόνος στους όρχεις, στη βουβωνική χώρα και στο περίνεο
  • Πόνος κατά τη σεξουαλική επαφή και την εκσπερμάτιση
  • Στυτικές δυσλειτουργίες

Θεραπεία

Η θεραπεία της προστατίτιδας με βακτηριακά αίτια περιλαμβάνει λήψη αντιβίωσης. Το σκεύασμα που θα χρησιμοποιηθεί έχει να κάνει με το βακτήριο που έχει προκαλέσει τη φλεγμονή, ενώ παράλληλα χορηγούνται αναλγητικά για την ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Στην περίπτωση της χρόνιας μη βακτηριακής προστατίτιδας, που είναι και ο πλέον συχνός τύπος προστατίτιδας, μέχρι πρότινος η θεραπεία βασιζόταν στη μακροχρόνια χρήση αντιβιοτικών και αντιφλεγμονωδών, που στόχο είχαν να μετριάσουν τα συμπτώματα. Σήμερα η σύγχρονη ιατρική διαθέτει νέες μεθόδους για την αντιμετώπισή της.

Η προστατίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σταδιακά ή αιφνίδια, να υποχωρήσει άμεσα ή να υποτροπιάσει. Σε κάθε περίπτωση, ο θεράπων ιατρός είναι αυτός που θα κρίνει το σχήμα θεραπείας που θα ακολουθηθεί αναλόγως της διάγνωσης.

Μέθοδος Κρουστικών Κυμάτων

Η μέθοδος των Κρουστικών Κυμάτων υπερτερεί των υπολοίπων μεθόδων για δύο λόγους:

1. Είναι σχεδόν ανώδυνη Ο ασθενής την ώρα της εφαρμογής δεν νιώθει τίποτε παραπάνω από μικρά τσιμπήματα στην περιοχή την οποία εφαρμόζονται.

2. Δεν έχει παρενέργειες Η μέθοδος των Κρουστικών Κυμάτων έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται στο εξωτερικό εδώ και αρκετά χρόνια και δεν έχουν παρατηρηθεί καμία παρενέργεια στους πάσχοντες. Τα αποτελέσματα της είναι εμφανή από τις πρώτες κιόλας εφαρμογές για τους περισσότερους ασθενείς και αυτό συντελεί στην άμεση αποκατάσταση της ψυχολογίας και της κοινωνικότητας του.

Γνωρίστε τον Ιατρό
Αναστάσιο Λιβάνιο,

επιστημονικό διευθυντή στο MenClinic

doctor photo

Ο Χειρουργός Ουρολόγος Αναστάσιος Λιβάνιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Είναι παντρεμένος με την Δώρα Αναστοπούλου (Χειρουργός Οδοντίατρος) έχοντας αποκτήσει δύο παιδιά.

Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Ιατρικής Cluj-Napoca και υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες εξειδικευμένες χειρουργικές επεμβάσεις Προσθετικής Ουρολογίας.

• Ενδοπεικές Προθέσεις
  • Τεχνητοί Σφιγκτήρες
  • Male sling
  • TVT
  • TOT

καθώς επίσης και πολλαπλές Κλασικής Ουρολογίας. Είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρίας καθώς επίσης και των σχετικών υποειδικοτήτων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης ιατρός της Αθηναικής Κλινικής, και της Ευρωκλινικής Αθηνών.

Το 2015 ίδρυσε το MenClinic, την Ανδρολογική Κλινική που εξειδικεύεται στα σεξουαλικά προβλήματα των ανδρών και προσελκύει ασθενείς από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Βιογραφικό

Αποφοίτησε από το 2ο Λύκειο Αθηνών το 1988. Εισήχθη στην Ιατρική Σχολή το 1989 όπου και αποφοίτησε το 1995 με βαθμό λίαν καλώς.

Υπηρέτησε τη στρατιωτική θητεία του στη Λήμνο και την υπηρεσία υπαίθρου ως αγροτικός ιατρός στο Περιφερικό ιατρείο Πευκοχωρίου (Χαλκιδικής).

Εκπαιδεύτηκε στη Γενική Χειρουργική στο Γενικό Νοσοκομείο Πολυκλινική για 1 έτος.

Ακολούθως συνέχισε την ειδικότητα της Ουρολογίας για 4 έτη στο ίδιο Νοσοκομείο.

Εκπαιδεύτηκε επίσης:

• στην Κλινική της Μαιευτικής και Γυναικολογίας του Νοσοκομείου Έλενα Βενιζέλου για 6 μήνες
  • στην Κλινική της Πλαστικής Χειρουργικής του Νοσοκομείου Αγίου Σάββα για 6 μήνες

Έλαβε τίτλο ειδικότητας Ουρολόγου το 2005.

Συμμετείχε σε πολλά σεμινάρια και εκπαιδευτικά Courses στο εξωτερικό:

• Ηνωμένες Πολιτείες
  • Μεγάλη Βρετανία
  • Γερμανία, Αυστρία

με αντικείμενο: Επανορθωτικής Ουρολογίας (Ανδρολογίας Υπογονιμότητας - Γυναικολογικής Ουρολογίας)